Egy teljesen gyári fényezésű Lada ajtó, amin körülbelül 100 mikron vastagságú festékréteg volt. A képeken jól látszik, hogy minden a fémen előzetesen történt csiszolás látható, ebben az esetben minimális csiszolás ami a gyárban történt meg, teljesen kivehető.
Festék eltávolítás utólagosan javított, és fényezett karosszéria elemről:
Ezen teszt felület pedig egy „agyongittelt” ajtó amit már korábban lakatoltak, festettek. A képek tanulságai szerint, itt 1,5 mm-es gitt és festékréteggel volt dolgunk, de a szódaszórásnak ez sem okozott gondot, maximálisan visszakaptuk a festés előtti felületet. Ellenben érthető módon a szórási idő is növekedett, közel duplájára. A szódaszórás érdekessége, hogy bár a festékrétegeket eltávolítja, a rozsdát, például a felületi rozsdát sem tudja eltávolítani. Cserébe, így jól látszódik, hogy hol kezdődött meg a rozsdásodása a karosszéria elemnek.